Alanis Moissette艾拉妮絲莫莉塞特-Everything我就是我

I can be an asshole of the grandest kind
我也許是最大的混蛋
I can withhold like it's going out of style
我可以忍住就像它已經不流行了
I can be the moodiest baby and you've never met anyones
我可能是最多愁善感的情人了
Who is as negative as I am sometimes
你不曾見過像我這樣消極的人了

I am the wisest woman you've ever met
我是你見過最有智慧的女人
I am the kindest soul with whom you've connected
我是你所接觸過最和善的靈魂
I have the bravest heart that you've ever seen
我有你所見過最勇敢的心
and you've never met anyone Who is as positive as I am sometimes
你不曾見過像我這樣積極進取的人了

You see everything you see every part
你看過一切, 你看過每一部分
You see all my light and you love my dark
你看見我所有的光明面, 也愛我的黑暗面
You dig everything of which I'm ashamed
我深以為恥的事情, 你把它都挖掘出來
There's not anything to which you can't relate
沒有一件事是跟你沒關連的
And you're still here
然而, 你仍然陪在我這兒

I blame everyone else and not my own partaking
我責怪其他每一個人, 卻不怪自己的參與
My passive aggressiveness can be devastating
我消極的抵抗深具毀滅性
I'm terrified and mistrusting
我既恐懼又對你半信半疑
and you've never met anyone Who is as closed down as I am sometimes
你一定不曾遇見像我這樣消極的人

You see everything you see every part
你看過一切, 你看過每一部分
You see all my light and you love my dark
你看見我所有的光明面, 也愛我的黑暗面
You dig everything of which I'm ashamed
我深以為恥的事情, 你把它都挖掘出來
There's not anything to which you can't relate
沒有一件事是跟你沒關聯的
And you're still here
然而, 你仍然陪在我這兒

What I resist persists and speaks louder than I know
我所對抗的仍然堅持著, 說話也比我所知道的大聲
What I resist you love no matter how low or high I go
你仍然深愛著, 不管我對抗甚麼, 不管我上山下海

I am the funniest woman that you've ever known
我是你所認識最有意思的女人
I am the dullest woman that you've ever known
我也是你所認識最無趣的女人
I'm the most gorgeous woman that you've ever known
我是你所認識最可愛的女人
and you've never met anyone Who is as everything as I am sometimes
你不曾見過任何一個一切像我這樣的人了

You see everything you see every part
你看過一切, 你看過每一部分
You see all my light and you love my dark
你看見我所有的光明面, 也愛我的黑暗面
You dig everything of which I'm ashamed
我深以為恥的事情, 你把它都挖掘出來
There's not anything to which you can't relate
沒有一件事是跟你沒關聯的
And you're still here
然而, 你仍然陪在我這兒


*感謝喵姊傳這首歌給我,我很喜歡:D
arrow
arrow
    全站熱搜

    rennrose 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()